Rostade kokosflingor

Dagens mellamål blev både snyggt och gott nog att klassas som dessert istället, då kanske man vill lägga till en klick vispgrädde också.

Rostade kokosflingor är så mycket godare än ”bara” vanliga. Smakar mer och blir lite krispigare. Rosta dom i torr panna c 5 min tills dom blir mörka som på bilden nedan. Passa för det går trögt i början men snabbt i slutet

Mellanmål: Kesella utrörd med mjölk och vaniljpulver. Varva med färska jordgubbar och rostad kokos

 

17 tankar om “Rostade kokosflingor

  1. Ser ju supergott ut! Jag brukar göra nåt liknande men varva kesella med smörstekta kaneläpplen och rostade nötter. Detta lät fräscht och gott så jag plockar nog med mig receptet till Gbg i helgen och hoppas på att min kära vän vill laga det till mig efter utbildningen. Kan nog behövas 🙂

  2. Vilket perfekt recept, då jag precis köpt kokosflingor. Måste prova!
    Och angående den där lyxvarianten av ”Gothiamackan”, så börjar det visst bli dags för en tur till Göteborg snart. Lasses brorsa bor ju i Fiskebäck och det var ett tag sen vi hälsade på honom och hans familj.
    🙂
    Kram kram

  3. Hej!

    Jag halkade in på din blogg när jag sökte recept på LCHF mat.
    Har precis börjat och jag undrar ang vaniljpulver och kakao, är det vanligt som finns i affärerna eller speciellt för LCHF och var får man tag i det i så fall?

    Mvh

    Christine

  4. Står med ena foten i LCHF…den andra i GI….fin blogg du har Lisa….funderar också på kakao, vanilj, cocosflingor… är de sånt man handlar ifrån ”vanliga” hyllan ? Hur använder du cocosfett har köp 1kg av vardera med och utan smak, hur förvarar bäst och hur mycket rekommenderas för dagligt intag, funderar ocks över sammanlagda mänden ägg /dag ?
    @ GILLA

  5. Pingback: Kokosmousse med chokladrippel | Lisas Godbitar

  6. Pingback: LCHF Recept: Rostade kokosflingor | LCHF Recept.com

  7. Pingback: Äggvitekaka | Lisas Godbitar

  8. Pingback: Proteinshake med jordgubb och lakrits | Lisas Godbitar

Lämna en kommentar