Äggvitekaka

Här kommer ett trevligt sätt att få i sig nyttiga proteiner

Äggvitekaka, 1 portion

  • 2 äggvitor
  • 1 krm vaniljpulver
  • 1 krm kanel

Vispa 2 äggvitor med vaniljpulver och kanel. Dom skall vara rejält vispade så man kan vända på skålen utan att dom åker ur. Olja bakplåtspapper och bred ut till en cirkel alt två små. Grädda i 200 grader c 10 min.

Varv/toppa med kesella och toppa med rostad kokos

Kesellatopping

  • 1 dl kesella
  • 1/2 dl hallon och blåbär
  • ev 1 tsk sötning

Rostad kokos hittar ni här: https://lisasgodbitar.wordpress.com/2012/02/15/rostade-kokosflingor/

6 thoughts on “Äggvitekaka

  1. Lisa, jag tror att du måste ändra inställningar på din kamera.
    Allt ser lite grårosa ut, fast det smakar mums 🙂
    Kycklingen var likadant, såg färglös ut, men smakade underbart
    Kram

  2. Jag är urusel på kameror och kort! Skall se om jag hittar rätt bland inställningar. Jag borde ta och köpa mig en ”riktigt” kamera och lära mig ta riktigt härliga matbilder. Får bli mitt nästa projekt 😉 Kram

  3. Din kamera är helt OK.
    Att det blir fel fårg, kan bero på var nånstans du tar dina bilder. Kanske är det för mörkt i köket. En vit underlag/bakgrund kan också göra skilnaden.
    Bara försök. Man äter också med ögonen 🙂
    Kram

  4. Detta måste jag testa i helgen! Får/skall ju inte äta äggula nu under Fitnessfighten, så detta måste vara super 🙂
    Tack

Kommentera

