Kokosmousse med chokladrippel

Mmm vilken dessert! Krämig mousse med seg choklad i. Mycket gott, lchf vänlig är den också

4-6 portioner

  • 2 dl Vispgrädde
  • 2 dl coconut creme
  • 50 g mörk choklad
  • 1 tsk vaniljpulver

Topping: Jordgubbar och rostade kokos. Rostad kokos hittar ni här: https://lisasgodbitar.wordpress.com/2012/02/15/rostade-kokosflingor/

Vispa grädden (allt utom 1 tsk) tillsammans med vaniljpulvret. Häll av vätskan från coconut creme och lägg i krämen i grädden. Vispa upp igen och ställ i kylen. Hit kan man förbereda långt innan.

Smält choklad i vattenbad och låt svalna en aning. Rör i 1 tsk grädde. Ta ut moussen och ringla i chokladen. Vänd försiktigt så det blir ränder i moussen. Häll upp och toppa med färska jordgubbar och rostad kokos

Coconut creme köps i vanliga livsmedelsbutiker och ser ut såhär:

6 tankar om “Kokosmousse med chokladrippel

  1. Har surfat på nätet och försökt hitta bra inspiration till Marie-Anne Knutas blivande hemsida. Grupp Knutasliteraryagency.se jobbade i dag med mumsig frukost i magen som hittats på lisasgodbitar.se – min nya favoritblogg!

  2. Hej Lisa! Nu undrade du kanske vad det var för konstig kommentar jag nyss skickade till dig, hihi.
    Det var ett litet utdrag från min kollegas Facebook, ytterligare en ”värvning” jag gjort efter att lovordat din blogg med alla fantastiska recept.
    Det man gillar, det sprider man gärna.
    Som du såg gillar hon också din blogg och sprider den på Fejan, du fattar…
    Nu väntar jag bara på att få LisasGodbitar i bokform, så att jag kan bläddra och få inspiration dagligen. Gärna en liten i pocketformat som man kan ha i handväskan 🙂
    Gud vad vi vanliga dödliga som inte är så där duktiga som du är skulle njuta av att bläddra i den, innan vi ska handla efter jobbet och inte vet vad vi ska laga för middag. Phu vilken lång mening!
    Ha en himla skön lördag snygging!
    Kram Helena

  3. Jag…40 talist…alla nummer av ”allt om mat”…fyllda bokhyllor med kokböcker….nu gäller det att ”rocka.fett”……jag måste medge…. jag GILLAR …tanken….. choklad, cocos, mandel. nötter…SMÖR o GRÄDDE……<3 ❤ ❤

  4. Pingback: Kokosmousse med chokladrippel | veveskamp

Lämna en kommentar