Toast skagen

Igår hade jag besök av en ganska nyfunnen vän. Hon hjälpte mig med lite dator prylar som är som grekiska för mig och jag serverade mat & vin. Jag älskar att man fortfarande möter nya människor som förgyller livet. Goda vänner kan man aldrig få för många av

Testade både nya och gamla recept och vi åt massa gott. Bland annat en av de kanske godaste toast skagen jag ätit (malligt jag vet men den var så god!) Ni hittar receptet nedan…

  • Räkröra:
  • 1 påse frysta räkor utan skal, icas egna märke. Färska borde ju bli ännu bättre
  • 2 dl fet creme fraiche
  • 2 msk hellmans majonäs. Överlägset den godaste köp majonäsen
  • 1/2 burk mixcaviar. Står bland den vanliga stenbitsrommen men är mindre och torrare
  • 1/2 medelstor finhackad rödlök
  • en nypa flingsalt
  • lika mycket nymalen svartpeppar
  • c 1 msk finriven pepparot. Jag använde på burk.

Låt räkorna rinna av i durkslag. Krama dom sedan i hushållspapper så dom är ordentligt torra. Blanda resten av ingredienserna till en röra. Smaka av och tillsätt ev mer pepparrot, salt och peppar. Vänd i räkorna

Stek ett gott surdegsbröd i en rejäl smörklick på bägge sidorna och låt svalna en aning. Servera röran med brödet vid sidan om.

2 thoughts on “Toast skagen

Kommentera

