Knäckebröd med majsmjöl

Detta knäckebrödet blev helt galet gott! Och så lättlagat att vem som helst klarar av det. Finns alltså ingen anledning att inte sätta igång att baka

Total njutning är att äta det med mögelost (blå castello) och hemlagad björnbärsmarmelad, recept kommer!

2dl majsmjöl
1dl solrosfrön
1dl sesamfrön
1/2 dl linfrön
1/2 dl rapsolja
1,5 – 2dl kokhett vatten
flingsalt
Blanda samman allt utom flingsalt och tryck ihop till en deg. Bred ut med slickepott/händerna tills det täcker en hel plåt (jag hade bakplåtspapper under). Strö över flingsalt och tryck in det lite i degen

Grädda i mitten av ugnen i 150 grader c 1 tim

6 thoughts on “Knäckebröd med majsmjöl

  1. Hej hej! Vill kika in och säga att jag tycker din blogg är superfin, massa härliga recept och inspiration! Detta knäcket är super, vill tipsa om ett som jag nästan tycker är ännu bättre ( delad förstaplats med ditt fröknäcke😉 detta är positivt för att det är så himla lätt att bara bre ut! Ska gräddas ordentligt, så det blir riktigt torrt; http://56kilo.alltforforaldrar.se/knackebrod-froknacke-2/
    Kram Mia

  2. Ett tips: Kavla ut mellan 2 bakplåtspapper så blir det kanon, tunt och täcker hela plåten. Mina barn älskar det här knäcket.
    Pst: Tack för en jättefinblogg. Mycket goda recept och bilderna är kanonfina

  3. Hej, hittade det här gamla receptet när jag googlade. Mitt knäcke fastnade i bakplåtspappret. Något trick för att undvika det? Tack för trevlig blogg som jag tyvärr inte har besökt tidigare. /Misan

Kommentera

