Restaurang Kungstorget

Här har vi haft barnfritt ett dygn. Fick med oss våra vänner Annika & Peter och njöt för fullt av en heldag på stan igår. Lunch, vin, shopping, middag och drinkar…lyxigt värre!

Började med silllunch på restaurang Kungstorget. En riktigt bra lunch. Goda siller, rejält med västerbottenost, surdegsknäckebröd, jättegod kräftröra osv

Middagen blev på La Sombrita på linnegatan. Dom levererade som vanligt god tapas & paella, sangria och det är mycket prisvärt. Maten är bra med ingen 10 poängare. Har fortfarande inte hittat den perfekta tapas maten i göteborg, några tips så är dom välkomna!

9 thoughts on “Restaurang Kungstorget

  1. Hej,

    Kikar in här oss dig emellanåt. När jag läste ditt inlägg kände jag att jag bara måste tipsa om tapas-stället i besökte förra veckan. Tapasbaren på Mariaplan i Majorna. En av de bättre tapas jag har ätit!! Inte så många rätter att välja mellan men väldigt vällagat. En härlig, avslappnad atmosfär och bra service. Vi var där tidigt och fick plats ute men det fylldes på rejält med folk under kvällen så att boka bord ( om det går) är nog en bra ide! Ett ställe att åka lite extra för, i min smak! Mvh. Zara

  2. Du har säkert redan varit där men Mañana både det som ligger vid kungsgatan och det i majorna är ju så gott, en av mina favoritrestauranger! =)

  3. Jag åt tapas på avenyn, på el corazon eller vad den heter, precis vid hardrock cafe och den var kanon!🙂

  4. Både manana och El corazon är helt klart bra! Vet inte vad det är jag saknar för att det skall kännas 100..jakten fortsätter. Jag uppdaterar er om jag hittar något bättre =) / Lisa

Kommentera

