Pulled pork

Det här mina vänner, det är gott! Om jag inte misstar mig så äter man ofta pulled pork i tex hamburge bröd eller tortilla. Vi åt med ostchips och en tomatsalsa, det passade utmärkt. Jag tror köttet passar till lite vad som. Gör mycket, detta vill ni ha rester på

Receptet kommer från http://blogg.loppi.se/elsiesparon/, jag har gjort någon liten justering efter hur jag gjorde. Tack för ett toppen recept!

  • fläskarre i bit utan ben
  • kryddor – rökt paprikapulver, paprikapulver, cayennepeppar, salt, spiskummin
  • bbq sås
  • lök
  • vilök
  1. Delal karren i bitar på ca 300g.
  2. Rubba in köttet med en blandning av rökt paprikapulver, paprikapulver, cayennepeppar, salt och spiskummin.
  3. Lägg köttet i lergryta tillsammans med bitar av lök och vitlök.
  4. Häll över Bbq sås (jag använda denna https://lisasgodbitar.wordpress.com/2011/12/18/smoked-bbq-sas/)
  5. På med lock och kör in i ugnen i 110 grader i 10 timmar.
  6. Lyft upp köttet och dra isär det.
  7. Sila skyn och koka ner tills den blir simmig, häll över den över det plockade köttet. Vill man ha mer hetta så tillsätt sambal. Önskar man mer syra/sötma så balansera med ättika och socker.
  8. Har man ingen lergryta så går det bra med en djup, ugnsfast form med lock eller ordentligt täckt med ugnsfolie.

One thought on “Pulled pork

  1. detta såg ju riktigt gott ut…. synd att de verkar vara för svårt för mig att göra…. =(
    du e grym Lisa…

Kommentera

