Chipotle ananas

Ananas är grymt gott till mat tycker jag. Gärna med lite sting i. Min variant  blev aningen svag men jag har ökat det heta i receptet nedan så slipper ni göra samma misstag. Jag kommer göra detta snart igen, enl dessa mått denna gången

  • 1 färsk ananas
  • 1.5 tsk rödvinsvinäger
  • 1.5-2 msk chipotle pasta
  • 0.75 msk honung (kan uteslutas)
  • 1,5 msk olivolja
  • 1 krm salt
  • 5 droppar tabasco

Tärna ananasen genom att skära bort biten längst upp och längst ner. Skär bort det hårda i mitten och skalet. Skär sedan i tärningare.  Blanda en marinad av resten av ingredienseran och vänd i ananasen. Låt gärna stå och dra en stund

Inspiration från http://www.santamariaworld.com/

2 thoughts on “Chipotle ananas

  1. Hej Lisa! Jag hittade din fina blogg igår när jag googlade LCHF knäckebröd🙂 Handlade hem alla ingredienser och satte igång direkt när jag kom hem! Mina knäckebröd stelnade aldrig riktigt helt, längst ut i kanterna gjorde de, men inte mer inåt mitten. Jag antar att jag inte tryckte ut det tillräckligt tunt? Ska det täcka hela plåten om man har tryckt ut det ordentligt? Dessutom, jag använde varmluftsugn och hade två plåtar i samtidigt. Den ena blev som en ballong och jag var någonstans i mitten tvungen att trycka hål på den🙂 Skulle bli jätteglad om du har något tips? Kram och tack🙂

  2. Hej! Jag kavlar ut det tunnt och då räcker ett recept till två hela plåtar. Brukar stelna jämt. Vet att någon annan nämnt att dom fått bubblor i, vet faktiskt inte varför =( Hoppas du lyckas bättre nästa gång om du vågar prova. Kram

Kommentera

