Mixer

Jag fick frågan vad jag använder för mixer och jag har två olika.

Min älskade Kitchen aid – Denna använder jag till smoothies, milkshake, drinkar, frappe mm. Den är grym att krossa is med. När det kommer till mat drar jag mig för att använda den, speciellt med sånt som vitlök mm. Klart den går att diska men det är något med att blanda som känns lite ofräscht. Löjligt, jo jag vet. Denna står alltid framme både som mixer och inredning 

Denna gamla ärvda sak däremot gör jag allt i, hummus, godis, nötter, såser. Jag använder denna mycket oftare än min kitchen aid konstigt nog. Den är dock inte tillräckligt snygg för att stå framme så den åker ut och in varje dag

6 thoughts on “Mixer

  1. Hej Lisa!
    Tack för tips! Menar du att du bara kastar ned mandlar, dadlar, kakao, osv och trycker på knappen? Magiskt och vill ha!

  2. Och du, för oss som inte har en kenwood att ärva, skulle du säga att KitchenAid kan allt som Kenwood kan och lika bra?

    • Ja det skulle jag tro! Den borde kunna ännu bättre. Jag skall testa att göra något liknande i den nästa gång så kan jag utvärdera! JAg tror man kan ha den till allt, vispa grädde glömde jag nämna att den är bra på också =) / Lisa

  3. Ja ung så! Om jag har saker som jag villl mala jättefint så som nötter brukar jag köra dom en stund först. Jag vet inte om det behövs, skall testa att låta bli nästa gång =) Annars slänger jag bara i allt och trycker på on!

  4. Hej!!!
    Tror att jag oxå ska börja använda min mer!!! Hur gör du frappe?? Liten fråga,när du började med LCHF-kost,var hittade du all info? Endast Internet eller? Jag tycker att man blir lite snurrig över all info på nätet! Har tänkt att ge mig på LCHF fullt ut nu,kört en light variant nu o tappat 10 kg på 2 1/2 månad men vill nu köra hårdare! Tar tacksamt emot alla tips!!! Ha de så bra kramis

  5. Hej Anja,
    Jag gör oftast denna snabba variant https://lisasgodbitar.wordpress.com/2012/05/23/snabb-iskaffe/

    Denna sidan har tydlig info om lchf tycker jag
    http://www.kostdoktorn.se/lchf/

    Jag tror dock man får testa sig fram och hitta sin egna variant. För de sista kilorna drog jag ner mycket på yoghurt, grädde osv. Undvek bacon och mat med mycket salt i.Idag äter jag inte strikt lchf men absolut fortfarande låg kolhydrat kost och undviker socker till vardags.

    Börja styrketräna är det bästa jag gjort, ett tips om du inte redan gör det =)

    Lycka till!

Kommentera

