Rostade kokosflarn

Jag läser många matbloggar och kokosflan över gröt/yoghurt/kesella/glass dyker upp lite här och var. Tänkte att det måste man ju kunna gör själv. Men vänta nu. Det har jag ju redan gjort! Hur kan jag förträngt detta? Det var ju hur gott som helst och inte svårt alls

Rostade kokosflarn : Dela en kokosnöt och ta bort det hårda skalet. Strimla kokos köttet tunnt. Rosta i ugn 125 grader i c 30 min, tills den får färg och blir knaprig. Stäng av ugnen och låt kokosen torka.

2 thoughts on “Rostade kokosflarn

  1. Tusen tack för tipset!! Den där kokosnöten har legat i fruktskålen ett bra tag nu och blängt surt på mig, men nu vet exakt vad jag ska göra med den 😀

  2. Underbart gott och lätt – när man väl fått upp själva nöten 🙂 Försöker bli av med gravidkilon och kör ngn slags GI-light. (Sist försvann min mjölk när jag körde för strikt). Hur mkt kokos kan man äta utan att det blir för mkt?
    Tack för en fin blogg!!

Kommentera

