Delade magmuskler

Se hit alla mammor (och ni andra också förresten)! Min Pt har skrivit ett läsvärt inlägg om delade magmuskler. Ni vet väl att man skall undvika situps och göra tex plankor istället? Läs varför i länken nedan

Jag har kämpat med mina plankor ett tag och gör det fortfarande. Efter andra barnet var mina magmuskler rejält delade men idag känner jag knappt något mellanrum alls. Att göra plankan stärker inte bara magen utan hela coren. När jag började träna med Helena klarade jag knappt en armhävning. Jag gjorde nyss 90 st (ej i följd men ändå) i mitt överkropps pass *nöjd*. Rutorna på magen är inte riktigt där men skam den som ger sig

http://bodycomf.blogg.se/2012/may/delade-magmuskler.html

bild från bodycomf

 

2 thoughts on “Delade magmuskler

  1. hej hej hittade just din blogg. gäller det med delade magrutor nyblivna mammor eller alla mammor??=) Min minsta är 7 år så undrar om det gäller mig 😉 ha en fin helg

Kommentera

