Vitlöksfrästa champinjoner med bladspenat

Champinjoner blir som bäst att skiva och steka tycker jag. Dom skall få ganska mycket färg på ytan. Då kommer smakerna fram och konsistensen blir som bäst.

På tallriken vid denna måltid ligger också kokta rödbetor och torsk med brynt smör

  • Champinjoner
  • Färsk bladspenat
  • Vitlök
  • Chili
  • Rapsolja
  • Salt
  • Peppar

Skiva champinjoner och finhacka vitlök och chili och stek i olja tills det fått färg. Lägg i spenaten och krydda. Låt steka någon minut till

4 thoughts on “Vitlöksfrästa champinjoner med bladspenat

  1. Jag tycker det är väldigt svårt att tillaga fisk – kan du inte skriva en ”att tänka på” när man lagar fisk? Eftersom jag bor med en äkta gbg-are så FÅR jag inte misslyckas med fisken, vilket gör att jag inte ens vågar mig på det!

    Sen gillar jag verkligen din nya header!

Kommentera

