Ugnsbakade romantica tomater

Gott och enkelt tillbehör till middagen. Romantica tomaterna smakar ganska mycket även den tid då tomater för övrigt är ganska smaklösa

  • Romantica tomater
  • Rödvinsvinäger
  • Olivolja
  • Flingsalt
  • Svartpeppar

Lägg tomater i ugnsfast form. Skvätt över lite lite rödvinsvinäger. Lite mer olivolja. Salt och peppar. Grilla högt i ugn c 20 min på 200 grader

Tips! Riven parmensanost är väldigt gott på

One thought on “Ugnsbakade romantica tomater

  1. Vissa saker vet man redan innan man provat att det är gott.
    Igår gjorde jag dina köttbullar i grönpepparsås (uppskattades mycket av maken), och fler ”bullar” finns i frysen nu, perfekt.
    Ikväll ska jag försöka mig på ditt valnötsbröd, spännande. Det tråkiga är att vår ugn har börjat grädda så ojämnt, snyft. Men jag får hoppas på det bästa 🙂

    Kram Helena

Kommentera

