Nyttig glass med choklad&nötter

Vet inte vad man skall kalla dessa kvarg varianter för.  Jag vill egentligen inte kalla det glass för då jämför man med vanlig glass och självklart är det inte lika sött och gott som det. Men det är ett nyttigt mellanmål som är otroligt gott för att vara just det

2 portioner

  • 250 g kesella
  • 1 näve nötter. Jag blandade sötmandlar, valnötter, cashewnötter, hasselnötter
  • 1 msk kakao av fin kvalitet (köp ekologistk och kolla mängden socker, ju mindre desto bättre)

Mixa nötterna grovt. Lägg i kesella och kakao och mixa snabbt så det blandas. Frys c 30 min. Kan stå länge i frysen, ta då fram den en stund innan den skall ätas

Tips! Gör dom i glassformar och bjud barnen och dig själv på glass hela sommaren

6 thoughts on “Nyttig glass med choklad&nötter

  1. Jag provade mig fram en dag med glassen som jag hade hittat på nätet ajj! vad jag misslyckades.. hhaha har inte vågat mig på de sedan dess. men denna lät enkel och gods….

Kommentera

