Måsten i mitt kök

Dessa måste jag ha hemma. Alla finns att köpa på ICA eller annan livsmedelsbutik

Vaniljpulver – Den absolut godaste smaksättningen som finns. Jag använder detta dagligen i allt från pannkakor till smoothies. Skriv in vaniljpulver i sökfältet till höger så kommer mängder med recept

Kokosolja/kokosfett – Nyttigt fett som har många användningsområden. Finns både med och utan kokossmak.

  • Steka i
  • Jag tar 1 tsk i varmt vatten varje kväll istället för the
  • Gott att baka med tex dessa bounty är galet goda https://lisasgodbitar.wordpress.com/2012/01/14/bountybitar-lchf/
  • Som hårinpackning! Håret blir supermjukt. Smörj in bara topparna eller börja 1 dm ut från hårbotten och ta hela håret. Låt verka c 30 min

Jordnötssmör, osötat – Mitt nya beroende. Nackdelen är att det är svårt att äta lagom, så gott! Man behöver egentligen inte göra något med det, en tesked till kaffet. Funkar utmärkt att använda i såser och röror. Mitt nästa projekt är att baka med det, får bli helgens godis.

One thought on “Måsten i mitt kök

Kommentera

