Träna hemma

Jag har kommit in i träningen på hemmaplan och det känns riktigt bra! 4 gg i veckan förvandlas vardgsrummet till gym. Utöver det sker den dagliga magträningen och motion ute. Mål: Omvandla fett till muskler

Mitt simpla hemmagym

Styrka

Magen

Efter träning: smoothie på kesella, mjölk, jordgubbar, vaniljpulver, krossade linfrön

Ibland hör man folk säga att man inte hinner träna men allt går om man vill tror jag, det handlar om att vilja och prioritera. Ett pass tar mig c 30 min och det har iallafall jag nångång på dan. För mig blir det oftast då minstingen sover på förmiddagen. Då passar den stora tjejen på att pyssla/leker med barbie/hänger med mig och ser på film. Ibland passar det inte in med barnens rutiner/humör och då blir det när Magnus kommit hem innan maten eller när barnen är nattade

Jag började träna med mammafitness.se men det passade inte mig. Nu har jag hittat ett annat ställe som jag precis börjat med, berättar mer längre fram!

5 thoughts on “Träna hemma

  1. Jag håller med!! Det finns många bortförklaringar. Jag har själv varit en av dem som haft de 🙂 nu kör kaffe fullt, styrka kör jag hemma samt löpning oxå(löpband)

  2. Jag har också min rosa pilatesboll, hantlar i olika vikter och gummiband hemma!
    + min motionscykel. Perfekt tycker jag när varken vädret inte tillåter eller man inte
    orkar dra till gymet – och som variation i träningen! 🙂

    Såg förresten artikeln om dej och LCHQ på Aftonbladet! 🙂

Kommentera

