Wraps med tonfiskröra

Idag blev lunchen wraps med div tillbehör. Tonfiskröran blev en riktig hit! Gillar man inte tonfisk hade det passat bra med grillad kyckling istället eller som den är och ha som sås

  • 1 dl creme fraich
  • 1 tsk majonäs
  • 1 tsk sambal oelek
  • salt
  • peppar
  • 1 msk hackad kapris
  • 1 finhackad scharlottenlök
  • 1 burk avrunnen tonfisk

Blanda ingredienserna till röran och vänd försiktigt ner tonfisken. Låt gärna stå och dra en stund innan den skall ätas

Wrapsen är busenkla och lchf vänliga. Idag smaksatte jag med oregano och örtsalt.

Recpetet blir 4 st. Middag för 2 eller mellanmål för 4

  • 3 ägg
  • 6 msk grädde
  • 1 msk fiberhusk
  • ev smaksättning

Vispa ihop allt och låt vila ett par minuter. Stek på bägge sidor på medelhög värme i smör/rapsolja. Låt svalna innan dom skall ätas. Funkar att förbereda långt innan och förvara i kylskåp

9 thoughts on “Wraps med tonfiskröra

  1. Jag gjorde 4 wraps. Jätte, jätte gott, fast jag gjorde receptet med kyckling som jag hade kvar och istf sambal oelek hade jag sambal badjak.
    Du måste smaka/testa sambal badjak eller sambal brandall, Lisa 🙂 Jag tycker de två är godare än oelek.
    Kram

  2. På Coop står dem på samma hylla som sambal oelek.
    Små glassburkar 65 gram av märket Lucullus (holländskt)
    Finns också på ICA var jag bor. Om du ändå håller på, köp då också
    Ketjap Manis av märket Go-Tan eller Lucullus. En söt indonesiskt soja, som är jätte gott i grytor.
    Kram

  3. Testade den här idag blev super duper gott !! ska även äta till frukost 🙂 tack så mkt för insperationen !

Kommentera

