Vin + choklad = sant

Sitter ni och rynkar näsan över bilden nedan? Det gjorde jag när jag läste detta på en blogg. Visst älskar jag både choklad och vin och gärna tillsammans men att doppa vinglaset i choklad låter tokigt. Det är det. Tokigt gott 😉 Testa! En härlig smakupplevelse

Smält en fin mörk choklad i vattenbad. Doppa vinglaset. Fyll på med ett mustigt rödvin och njut! Vill man kan man låta chokladen stelna en aning i kylen, då blir chokladsmaken lite mindre. En smaksak helt enkelt

Tack Helena för tipset!! http://helenanygrund.blogg.se/2012/january/better-than-sex.html

 

 

 

 

One thought on “Vin + choklad = sant

  1. Rynka på näsan, hihi.
    Men vad snyggt du fick till ”rinnet” på glaset. Mitt blev inte alls så snyggt, men smaken blev säkert snarlik.
    Vi lät det inte stelna så mycket, så jag höll på att skratta ihjäl mig åt chokladmustaschen Lasse fick efter varje klunk. 🙂
    Kraaaam

Kommentera

