Veckoplanering

Ny vecka! Kylen och frysen är fulla efter gårdagens storhandling. Försöker alltid planera och storhandla inför veckan på helgerna.

Vad äter ni i veckan? Vi kommer äta något sånt här…

  •  Abborre. Fiskad av sambon i helgen, lyx! Oklart vad som skall göras med den än. Tips?
  • Boeuf bourgogne – tror jag missat ge er recept på detta. Skandal! Detta är världens godaste gryta. Recept kommer!
  • Lax helsida. Något med koriander, chili, lime. och kanske ingefära
  • Handlade även kycklingfile, fläskfile, serrano skinka, ryggbiff och massa grönsaker. Får se vad det blir mer av det

Köpte jordnötssmör som jag aldrig ätit eller använt innan, tips på vad man kan göra med det?

 

8 thoughts on “Veckoplanering

  1. Du är så duktig vännen!! Din mat är ju fantastiskt god vad du än gör.
    Längtar till på fredag när vi ska ses och dricka vin =)
    Puss och kram

  2. Jag har alltid jordnötssmör hemma, så gott… bara att sleva in med slev som det är, ta på ost eller skinkrullar, i smotthie eller på finn crisp. Idag gjorde jag och min dotter goda chokladbollar. Vi smaskade glatt i oss dessa till mellis och en smotthie. Prova gärna… 10 dadlar 4 msk jordnötssmör, 3 msk gojibär, 2 msk pumpafrön, 15 mandlar, 1.5 msk kakao, 1 dl proteinpulver choklad, 2 äggvitor rulla i kokos. Dadlar och gujibär går ju bort om man kör lchf, men så strikta är inte vi bättre än mycket annat! Martina

  3. Med den där veckomeny’n skulle jag oxå vilja servera hemma. Längtar efter det där •Boeuf bourgogne receptet. Tack för många härliga recept. // Ann

Kommentera

