Apelsinfile med nötter

Gravidkilorna är borta och jag har lämnat strikt lchf kost och gått över till mer lchq (low carb high quality). Detta innebär små förändringar för mig. Jag tillåter mig numera att äta LITE frukt. Detta blev mitt mellanmål idag

Skär en apelsin i fileer. Lägg på fat och toppa med rostade nötter

Min nötblandning hittar ni här, honungen skippade jag och det gick bra: https://lisasgodbitar.wordpress.com/2011/05/06/frukostnotter/

Filea apelsin gör du genom att skära av toppen och botten. Skär av skalet så skal + det vita försvinner. Skär ut en klyfa mellan varje vitt parti i apelsinen. Så mycket godare om man skall äta den i tex fruktsallad

 

 

Kommentera

