Kesoplättar

I förra veckan pratade jag med en trevlig tjej som hette Julia och jobbar på aftonbladet/wellness. Hon testade mina kesoplättar och gillade dom, kul när folk provar på!

Vill ni ha plättarna helt lchf byter ni ut havregrynen mot mandelmjöl

Såhär blev Julias plättar http://blogg.aftonbladet.se/wellness/2012/01/kesoplattar

250 g keso

3 ägg

3 msk havregryn som mixat till mjö

1 nypa salt

rejält med kanel

Kök allt i mixer/matberedare. Stek små plättar eller pannkakor i olja eller smör

9 thoughts on “Kesoplättar

  1. Och jag gjorde också kesoplättarna i morse, så himla goda. Men gör du dem på vanlig keso eller på den lättare varianten?
    Kram H

  2. Riktigt trevlig blogg jag hamnade på igår som jag tittade igenom… en massa goda recept som jag ska prova. Jag kör inte strikt lchf utan älskar havregrynsgröt och ex musli och frukt som är helt banlysta, men jag blandar hej vilt och äter det som känns bra!

  3. Jag funderar på ska det verkligen vara 1 tsk salt i receptet??Jag gjorde dessa plättar idag..den första satsen gjorde jag enligt receptet som blev alldeles för salt..då gjorde jag en ny sats UTAN salt och då blev de bara sååå goda!;)Tack Lisa för denna blogg…jag är så glad för att ha hittat åt den..Kram Lena

  4. Ja du Lena det undrar jag me =) Har nog gått lite för fort i recept skrivningen. En gnutta passar nog bättre! Tack för att du påpeka det och jag ber om ursäkt för att förstört din första omgång. Kul att du gillar bloggen! / Lisa

Kommentera

