Pizza LCHF

Jag är inne i ett recept stim. Testar alla möjliga nya recept. Idag blev det lyckat resultat för andra gången. Äntligen fått fram ett grymt pizza recept, jiippi!!!

Wilma fortsätter betygsätta ”jag är nästan kär i pizzan så god är den”. Man säger ju att barn är ärliga så testa detta receptet nu!

Fyllning går ju att variera precis hur man vill

Pizzadeg:
4 ägg
120 g creme cheese
2 dl vispgrädde
5 dl riven ost (jag använda västerbotten)
oregano
salt
peppar

Blanda ovan ingredienser. Häll ut på en djup långform. Grädda i 175 grader tills den blir gyllene, c 30 min

Ta ut och bred på ett tunnt lager med tomatsås. Lägg på riven ost och fyllning. Grädda i 220 grader 5-10 min

Min tomatsås:
Blanda tomatpure, passerade tomater, pressad vitlök och svartpeppar

Min fyllning:
Västerbottenost
Pepparsalami
Tomat
Feferoni
Gröna oliver
Rödlök

Kommentera

