Korvstroganoff

Jag tycker själv att detta är den godaste korvstroganoffen. Varför vet jag inte för det är inga konstigheter alls. Men gott blir det. Har hittat en falukorv med 85 % kötthalt och då var det ju helt plötsligt ganska nyttigt också, minns inte vad den heter med köpt på ica maxi

  • 1/2 falukorv
  • 1 gullök
  • 3 msk tomatpure
  • 1 tsk mörk soya
  • 1 tsk sambal oelek
  • 2 tsk dijonsenap
  • c 4 dl grädde
  • salt
  • peppar
  • smör/raps olja att steka i

Strimla falukorven ganska smått. Finhacka löken. Fräs korv och lök, korven skall få lite stekyta. Lägg i tomatpure. Häll på grädde och krydda med resterande ingredienser. Låt puttra minst 10 min

4 thoughts on “Korvstroganoff

  1. Hittade precis hit till din blogg. Väldigt trevlig läsning och massor av inspiration. Tack! Dig lägger jag bland mina favoriter. Prova krydda med timjan också till korvstroganoffen, det blir verkligen pricken över i:et tycker jag! Kramar /Malin

  2. Pingback: Barnens val | Lisas Godbitar

Kommentera

