Kommentarer – Halv åtta hos mig

Skrattade gott när vi såg programmet igår! Var kul att tänka tillbaka på en helt galen vecka och en erfaranhet jag inte ångrar att vi hoppade på. Antar att det är på sin plats att tacka lilla mamma som anmälde oss =)

Roligt att se programmet när man vet hur mycket förberedelser det är med allt. C 23 min tv igår tog från kl 08-01 att spela in och det var mycket man saknade som inte var med alls. Lite tråkigt att det inte visas mer av det ”sociala”. Nu är det ju inte det programmet handlar om men det hade varit underhållning på hög nivå att visa mer av möterna mellan okända människor, diskussitioner, sånger som sjöngs, skämt som absolut inte var lämpade att visas på tv kl halv åtta osv..=) Bästa med veckan var helt klart människorna vi träffade. Hade grymt tur med vårt gäng och vi hade en vecka med fyra riktigt roliga kvällar

Känner mig nöjd med maten även om det var otroligt svårt att bestämma sig för vad man skall laga. Svårt att planera en middag och inte veta vilka den skall passa till. Gjorde helt enkelt något vi själva gärna äter en lördag


Förrätten är en av mina absoluta favoriter och inspirerad av en rätt vi åt i Thailand, testa! Får man inte tag på eller inte gillar krabbklor funkar det även att woka havskräftor eller scampi. Vanligtvis brukar vi göra den ganska stark men det vågade vi inte utan att känna gästerna


Ganska traditionell huvudrätt. Salladen är enkel men riktigt god tycker jag. Sparris, rödbetor, getost, pinjenötter och så honung på det…mums! Gillar man inte getost kan man använda en fetaost eller västerbottenost.


Efterrätten blev ett säkert kort. Jag bara älskar vit choklad! Detta är en mousse jag gör lite då och då och funkar att variera med olika tillbehör tills fantasin tar slut. Mango och passionssåsen till denna fick jag tipset av från min vän Marie. På sommaren är olika färska bär himmelskt gott till. Hallon eller hjortron passar också mycket bra och funkar att tina frysta som finns året om

Alla recept finns på tv4.se

Ikväll går vi hem till Gaby och Jean för ungersk/libanesisk mat!

Lämna en kommentar